Катедра „Икономика на туризма“ организира дискусионна кръгла маса на тема „Туризъм, политика и бизнес” с акцент върху „Бранд София – дестинация за бизнес туризъм“.
От името на проф. д-р Марияна Янева доц. д-р Ася Панджерова приветства участниците - водещи експерти от Столичната община, от Общинско предприятие „Туризъм“, общински съветници, представители на бизнеса и на академичните среди. Тя официално откри дискусионната кръгла маса като представи преподавателския, експертен и академичен състав на катедрата, които активно се включиха в дискусията.
Преп. д-р Веселина Портарска обясни, че това е поредният форум, който се организира благодарение на доброто сътрудничество на Катедрата с представителите на изпълнителната власт, на общините и бизнеса с цел разрешаване на проблеми и търсене на възможности в туризма с цел привличане на младите хора към сектора.
Основната темата на кръглата маса - брандирането на София като дестинация за бизнес туризъм, беше поставена от ас. д-р Ралица Георгиева, която обясни, че бизнес туризмът е организиране на срещи, инициативи, конференции, изложения (MICE - Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), и всякакъв вид бизнес събития. Сред изискванията към дестинацията за бизнес туризъм са наличие на автентични символи, които да отличават дестинацията от други, на модерна материална и техническа база и възможност за комбиниране с другите видове туризъм, които дават конкурентно предимство на дестинацията, а именно развлекателен и здравен туризъм. „Отличили сме няколко тенденции, свързани с бизнес туризма. На първо място е Bleisure Tourism или комбинирането на бизнес туризма с развлечение, например културни турове или спа, или клубни забавления. На второ място е Tourism WorkNomads, хората, които работят дистанционно от всякакви точки на света. Тук може да откроим София като дестинация №1 в Европа по интернет връзка, по мобилност и добра Wi-Fi мрежа и от тази гледна точка считаме, че София има конкурентно предимство в това направление. На трето място - Bisiness&Wine&SPA, въвличане на туристите в изживявания чрез сетивата, необходимо е изграждане на едно автентично за дестинацията усещане“, каза д-р Георгиева.
Обсъдиха се някои приоритети за развитието на туризма в Столичната община, като спазване на последователност в политиките по отношение на развитието на туризма, преодоляване на липсата на приемственост, изпълняване на комуникационната стратегия, в която са заложени съществени за развитието на туризма дейности, промени в Консултативния съвет с цел той наистина да заработи, сътрудничество на Общината с браншовите организации, подобряване на културния и спортен събитиен календар, комуникация с парламентарната Комисия по туризъм с цел промени в законодателството, увеличаване на туристическите такси, възстановяване на старите римски бани и изграждане на цялостна концепция за използването на минералните води на София.
Д-р Виолета Донева, ръководител на експертна група по туризъм на ДБ, заедно с Александър Серафимов от Столична община - дирекция „Европейски политики, програми и туризъм“, Антон Пенев, маркетинг експерт по туризма, общинските съветници Пламена Терзирадева и Христо Копаранов и други взеха отношение по проблемите на туризма в Общината.
От страна на бизнеса конструктивни предложения направиха Кирил Радоев, оперативен мениджър на хотел Интерконтинентал и Владимир Ников, експерт от Сдружение на хотелиери и ресторантьори – Велинград и Западни Родопи.
Източник: www.unwe.bg